Skip to Main content Skip to Navigation
Reports

Mesurer les apprentissages issus des dispositifs participatifs par les représentations sociales et territoriales : l'exemple de l'eau potable et de sa vulnérabilité au changement climatique

Abstract : The evolution of social representations of drinking water and its vulnerability is appreciated by combining 4 tools before and after workshops mobilizing elected officials and inhabitants. Cognitive learning is identified, the operational scope of the tools and their limits are discussed.
Document type :
Reports
Complete list of metadata

https://hal.inrae.fr/hal-02608366
Contributor : Migration Irstea Publications Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Saturday, May 16, 2020 - 4:01:56 PM
Last modification on : Wednesday, November 3, 2021 - 5:05:37 AM

Identifiers

  • HAL Id : hal-02608366, version 1
  • IRSTEA : PUB00059641

Citation

P. Garin, S. Girard, A. Honegger, A. Degache, C. Gouton, et al.. Mesurer les apprentissages issus des dispositifs participatifs par les représentations sociales et territoriales : l'exemple de l'eau potable et de sa vulnérabilité au changement climatique. [Rapport de recherche] irstea. 2018, pp.158. ⟨hal-02608366⟩

Share

Metrics

Record views

69