Location improvement by combining a D-GPS system with on-field vehicle sensors
Développement de techniques de localisation combinant le système D-GPS et des capteurs embarqués
Résumé
For spatially variable field operations GPS (Global Positioning System) location systems are widely used. The differential GPS does not show a constant accuracy during field work. Position errors occur which could have multiple origins : masks near field borders such as trees, multipaths, temporary loss of differential corrections, or change of satellites used in position determination. Methods of combining two sorts of information, D-GPS and relative positioning, have been developed and the results are discussed. Relative positioning or dead reckoning uses on-field vehicle sensors. Position is given by a doppler radar for forward velocity and a digital compass or a piezoelectric gyroscope for heading. In this work, we have looked for improvement of the location reliability of D-GPS systems but we have also tested solutions that give a better location accuracy.
Pour l'agriculture de précision, le GPS différentiel est largement utilisé. La localisation par GPS n'est pas constante en précision pendant les opérations agricoles. Des erreurs sont commises lors de passages près d'arbres, pendant les multitrajets, et la perte temporaire des corrections différentielles transmises par radio. Des méthodes basées sur le filtrage de Kalman ont été développées et des résultats sont présentés. Deux sortes de capteurs ont été évalués dans la fusion GPS-estime, l'un un gyroscope piezoélectrique et l'autre un compas électronique. L'étude présente des résultats sur les deux types de fusion.