L'ouverture du marché et la concentration géographique des activités agricoles et agro-alimentaires : les défis pour les régions françaises - INRAE - Institut national de recherche pour l’agriculture, l’alimentation et l’environnement Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Canadian Journal of Regional Science / Revue canadienne des sciences régionales Année : 2006

L'ouverture du marché et la concentration géographique des activités agricoles et agro-alimentaires : les défis pour les régions françaises

Résumé

The aim of this article is to analyze the impact of market openness on the geographical concentration of agricultural and agro-food activities between various regions of France. Production which is the most exposed to international competition tends to be concentrated between regions. In prospective terms, the increasing openness of markets seems to lead to geographical concentration of activities, with products which benefit particularly from the Common Agricultural Policy (CAP) being especially sensitive to this phenomenon.

Domaines

Sociologie
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-02656069 , version 1 (29-05-2020)

Identifiants

  • HAL Id : hal-02656069 , version 1
  • PRODINRA : 16131

Citer

Emmanuelle Chevassus-Lozza, Karine Daniel. L'ouverture du marché et la concentration géographique des activités agricoles et agro-alimentaires : les défis pour les régions françaises. Canadian Journal of Regional Science / Revue canadienne des sciences régionales, 2006, 29 (1), pp.21-42. ⟨hal-02656069⟩

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