Willingness to pay for pesticides’ reduction in European union: nothing but organic?
Résumé
Using experimental auctions carried out on apples in different European countries, we contribute to the assessment of consumer willingness to pay for the reduction of pesticides. We study several systems of good agricultural practices, possibly signaled to consumers, ranging from public and private Integrated Pest Management (IPM) strategies to organic production methods. The results suggest a relatively homogeneous behavior of European consumers and we show how improving the information on pesticides reduction could have unexpected consequences. Results also show that sensory characteristics or reference to an origin of production should not be overlooked.
En utilisant des enchères expérimentales effectuées dans différents pays européens, cet article contribue à l’évaluation du consentement à payer des consommateurs en faveur de la réduction des pesticides. Nous étudions plusieurs systèmes de bonnes pratiques agricoles qui peuvent être signalées aux consommateurs, allant des stratégies publiques et privées de production intégrée, aux modes de production biologique. Les résultats obtenus suggèrent un comportement relativement homogène des consommateurs européens, et nous montrons comment le renforcement de l’information sur la réduction des pesticides peut avoir des conséquences inattendues. Les résultats montrent également comment l’influence des caractéristiques sensorielles et la référence à une origine ne doivent pas être nègligées.
Domaines
Sciences de l'Homme et SociétéOrigine | Fichiers produits par l'(les) auteur(s) |
---|
Loading...