Food outlets in Greater Montpellier – physical access and consumer shopping behaviour
Accès physique et fréquentation des commerces alimentaires dans le Grand Montpellier
Résumé
● More than 75% of households have physical access to a range of different food outlets in their activity spaces, including areas around the home, work and other places of activity, as well as on the commute between these locations. In contrast, only 65% of households have access to a market.
● Proximity is not the sole factor influencing food outlet shopping patterns. Households do not frequent all available outlets in their vicinity, mainly because of the prices, products offered and opening hours.
● Most food shopping is done in supermarkets, but this trend is far from being exclusive. Nearly 50% of households spend at least 30% of their food budget in other types of shops.
● Plus de 75 % des ménages ont un accès physique aux différents types de commerces alimentaires dans leur espace de vie quotidienne, incluant l’espace autour du domicile, de leurs principaux lieux d’activités et des trajets entre ces lieux. En revanche, seuls 65 % des ménages ont accès à un marché.
● La proximité n’est pas le seul facteur qui influence la fréquentation des commerces alimentaires. En effet, les ménages ne fréquentent pas tous les commerces dont ils disposent à proximité, principalement à cause des prix, des produits proposés et des horaires.
● Les grandes surfaces sont le lieu d’achat alimentaire dominant mais il est loin d’être exclusif. Près de la moitié des ménages réalisent au moins 30 % de leurs dépenses alimentaires dans d’autres types de commerces.
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